سیستم های حفاظتی و برق صنعتی سیستم های حفاظتی و برق صنعتی .

سیستم های حفاظتی و برق صنعتی

جک پارکینگ

جک پارکینگی چیست ؟

جک پارکینگی اتوماتیک دستگاهی مکانیکی است که بر روی درب های لولایی نصب می‌شود و این امکان را ایجاد می کند تا افراد بتوانند با استفاده از ریموت کنترل درب را باز و بسته نمایند.یکی از بهترین و با کیفیت ترین جک های پارکینیگی ، جک پارکینگی سیماران است.این محصول ایرانی که نمونه ی خارجی آن با این مشخصات بسیار قیمت بالایی را دارد بسیار از محصولات خارجی هم ردیف خود با کیفیت تر است .شرکت آرتا در یکی از نمایندگان معتبر در فروش انواع جک های پارکینگی و نماینگی اصلی شرکت سیماران این محصول با کیفیت ایرانی را با گارانتی 24 ماهه ی شرکتی تقدیم به شما میکند.

جک بازویی معمولاً روی درب پارکینگ ها و درب حیات و یا درب ویلا نصب می شوند. از این رو ساکنان آن ساختمان در زمان تردد با وسیله ی نقلیه نیازی به پیاده شدن از خودرونداشته و توسط ریموت کنترل (یا همان کنترل از راه دور) درب پارکینگ را باز می‌نمایند.شرکت آرتا در جک پارکینگ سیماران فراز S4 را با گارنتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش به شما عزیزان ارائه میدهد لذا با مشاوران ما در تماس باشید و از تخفیف های باورنکردنی ما استفاده کنید.

مهم ترین مزایای استفاده از جک پارکینگی :

افزایش رفاه و آسایش به ویژه در روزهای سرد و یا بارانی عدم نیاز به ترک خودرو هنگام ورود و خروج که موجب راحتی افراد ساختمان می گردد. یکی دیگر از ویژگی های مهم جک پارکینگی پیش گیری از باز ماندن درب حیات یا پارکینگ با تنظیم زمان بسته شدن خودکار درب میباشد.

گفتنی است که برای اتوماسیون درب پارکینگ به نوسازی و یا بازسازی درب پارکینگ نیازی نخواهید داشت و در صورت میزان بودن و روان بودن درب های قدیمی امکان نصب جک بر روی آن ‌ها وجود ندارد

انواع درب جک پارکینگ :

جک درب پارکینگ شامل دو نوع درب بازویی و ریلی می باشد. مدل بازویی که استفاده متداول تری دارد، دارای فضای اشغالی بازشو زیادی می باشد. لذا در صورت دارا بودن فضای عرضی مناسب در دیوار کناری، استفاده از جک درب پارکینگ ریلی پیشنهاد می شود. در انتخاب جک درب پارکینگ ریلی نیز باید به مواردی همچون عرض درب، اندازه بازشو مورد تقاضا، وزن درب، تعداد تردد در شبانه روز و موقعیت مکانی برای تعیین قرارگیری موتور در بالا یا پایین درب توجه نمود. برای جک درب پارکینگ ریلی چندین برند وارداتی و تولید داخل وجود دارند. از انواع وارداتی میتوان به BFT ,NICE ,LIFE ,TOUSEK ,FAAK ,… اشاره نمود. تولید داخل نیز شامل برند هایی چون BETA , BARZANTE ,ROGER ,… می باشند.

موتور جک پارکینگ :

موتور جک درب پارکینگ به دو نوع هیدرولیک و الکترومکانیکال تقسیم می شود. در نوع هیدرولیک که برای دربهای با وزن و عرض بالا استفاده می شود. موتور بوسیله فشار روغن (همچون انواع موتورهای هیدرولیک دیگر) بازو را با قدرت بسیار بیشتری نسبت به موتور الکتریکی تنها به حرکت می اندازد.
معمولا باز و بسته شدن این مدل درب کم صدا می باشد. از جمله معایبی که می توان بر شمرد فضایی به اندازه خود درب در سمت چپ یا راست درب نیاز می باشد.


در نوع الکترومکانیکال که معمولا برای دربهای تا عرض هر لنگه 4 متر و وزن هر لنگه 400 کیلوگرم استفاده می شوند، موتور در دو نوع AC (220 ولت) و DC (24 ولت) موجود می باشد. تفاوت استفاده از 220 ولت و 24 ولت برای درب در قدرت مورد نیاز می باشند.

به عنوان مثال برای درب های سنگین تر استفاده از 220 ولت رایج تر می باشد. چراکه در صورت پایین بودن ولتاژ طبق قانون اهم اگر شدت جریان بیشتری می خواهیم باید مقاومت را افزایش دهیم و این بدین معنی است که باید سیم پیچ درون موتور را بزرگتر کنیم. این امر برای تولید کننده به معنی بزرگتر کردن فضای موتور بوده و اقتصادی بودن محصول را زیر سؤال می برد. از همین رو امروزه موتورهای DC بصورت محدودتری عرضه می گردند.

اما این موتور(DC) بدلیل جریان مستقیم و زمان کمتر رسیدن بار الکتریکی، در صورت استفاده مداوم دمایش کمتر زیاد می شود و به قول معروف داغ نمی کند. پس می توان گفت موتورهای 24 ولت برای دربهای با وزن نه چندان زیاد و تردد بالا مناسب تر هستند. همچنین با اضافه نمودن باطری بکاپ به مدل DC می توانیم در زمان قطع برق نیز بدون نیاز به خلاص کردن بازوها براحتی درب را باز یا بسته نماییم. جک های پارکینگی الکترومکانیکال در مقابل فشار و نیروی بیرونی مقاومت بالایی برخوردار می باشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۷:۱۳ توسط:محمد جواد روحانی کلهر موضوع: نظرات (0)